Handelsbetingelser

PRISGARANTI HOS BOLIGHUSET

Har du fundet samme model annonceret billigere i en anden fysisk butik, får du varen hos os til samme pris. Prisgarantien er gældende indtil 14 dage fra bestillingsdato, dog ikke gældende ved ophørs-, kø- og åbningstilbud. Du skal i så fald sende os dokumentation, f.eks. tilbudsavis eller et katalog fra den forretning i Danmark, hvor du har fundet varen billigere.
Benyttes prisgaranti er prisen et afhentningstilbud også ved køb over kr. 499,-
vi tager forbehold for trykfejl

FORSENDELSE AF MØBLER

Levering sker til kantsten eller hvor varebilen kan holde nærmest muligt din bolig (gratis ved køb over 499,- gældende for bro-faste øer)


Følgende indgår i tjenesten:

• Levering sker i tidsrummet kl. 8-21
• Se mulige tillægsydelser i checkout
• Datoen vælger du selv, vi kan leverer alle dage i hele Danmark
• Vi adviserer modtageren via en af følgende kanaler: telefon/sms/e-mail for booking af leveringsdato.
• Du modtager en sms aftenen før levering med et 4 timers interval for levering.
• Advisering sker ca. 30 minutter før chaufføren er på adressen på leveringsdagen.
• Levering sker så langt som lovlig farbar vej findes. Eksempelvis indgår ikke bådafgifter og videre levering fra båd, det skal arrangeres og bekostes af modtageren. Dog leveres der til adresser på Bornholm mod fast fragtgebyr på kr. 499,- ved levering til andre øer udregnes fragtgebyr efter ordremodtagelse.
• Nogle møbler kan være for tunge til at chaufføren må bære det op på etage, hvis dette er tilfældet kontaktes du efter bestilling med besked herom.

MODTAGERS ANSVAR:


• Fragt afbestilling skal ske mindst 2 dage inden levering
• Tjek for transportskader inden kvittering for levering.
• Modtager skal være til at træffe på det oplyste telefonnummer.
• Modtager skal i god tid informere omkring alt, hvad der kan påvirke leveringen, eksempelvis svært fremkommelig vej, portkode mv.
• Ved forgæves kørsel eller for sen afbestilling af levering opkræves kr. 399,-

Bestillingsforløb og leveringstid for møbler


1. Når du har foretaget din bestilling, modtager du en bestillingsseddel pr. e-mail, hvoraf vi modtager en kopi.
2. Da leveringstiderne på møbler varierer, kontakter vi dig vedr. en forventet leveringstid, efter vi har modtaget din bestilling.
3. Når vi har godkendt bestillingen, vil du modtage endelig og gældende ordrebekræftelse pr. e-mail.
4. Ordren kan omkostningsfrit ændres eller fortrydes op til 2 dage efter bestilling.
5. Når vi modtager møblerne fra vores leverandør, kontakter vi dig igen med henblik på leveringsaftale.

For delivery outside Denmark


We can offer delivery to all countries.
After you have placed your order the price will be calculated, if the price exceeds your expectation the order will of course be cancelled.

Examples of estimated freight rates for the most frequent destinations:

Germany DKK 1.500-3.500
Greenland DKK 5.000-10.000
Netherlands DKK 2.000-4.000
Norway DKK 2.000-4.000
Sweden DKK 2.000-4.000
United States DKK 10.000-20.000
United Kingdom DKK 3.000-6.000

AFREGNING AF VARER

Ved brug af betalingskort eller mobilepay i vores webshop trækkes købsbeløbet først fra din konto når varen er klar til levering.
Vær opmærksom på at vi i nogle tilfælde ikke godkender betaling med udenlandske kort og i stedet beder om bankoverførsel.
Handler du på vegne af en institution noteres EAN blot i checkout.

REKLAMATION

Som forbruger har du ifølge købeloven 2 års reklamationsret, dette gælder selvfølgelig også hos os. Dette gælder uanset om du har købt i vores fysiske butik eller online på bolighuset.dk
Det er vigtigt, at du beholder den originale emballage, hvis du opdager fejl og mangler ved levering af din vare. Hvis dette ikke sker, kan muligheden for at få vurderet sagen hos transportfirmaet bortfalde. Ved levering af din vare, tjek da emballagen grundigt for trykmærker eller brud og kvitter med forbehold hvis du er det mindste i tvivl om varens stand.
Er din vare beskadiget eller defekt følg da nedenstående anvisning.

Send mail til info@bolighuset.dk med:
•Telefonnummer.:
•Bestillingsnummer.:
•Hvilken vare drejer det sig om?
•Beskrivelse af reklamationen
•Vedhæft mindst 3 billeder af varen:
•1 billede af varens emballage
•1 billede af hele møblet
•1 billede af reklamation på nært hold
•1 billede af reklamation på 1 meters afstand
•Hvis reklamationen bedre kan vises på video, kan den også medsendes.

Disse oplysninger sendes til: info@bolighuset.dk
Misvedligehold eller uhensigtsmæssig brug af varen er ikke dækket af købeloven.
Mange af vores varer er lavet af naturmaterialer, såsom læder eller træ. Disse kræver vedligeholdelse og pleje af forskellig art da det forlænger varens levetid og er påkrævet da misvedligeholdelse ikke er dækket af reklamationsretten. I tvivl om hvordan du plejer netop dit produkt, så kontakt os gerne og vi er behjælpelige med at finde det rette plejeprodukt.
Størstedelen af vores lænestole og sofaer bliver fra producenten monteret med et transportstof. Dette stof har som eneste formål at beskytte møblet mod skidt og støv under transport og er derfor heller ikke lavet i et slidstærkt materiale. Stoffet har ingen betydning eller funktion for møblet og betragtes derfor eller ikke som en reklamation, hvis dette er brudt eller revnet.
Vores møbler er ikke fremstillet til erhvervsbrug og er derfor ikke omfattet af reklamationsretten, hvis møblerne bruges til dette formål.  

RETUR- OG FORTRYDELSES-RET

Efter bestilling sender vi dig en mail med forventet leveringstid på det bestilte. Hvis leveringstiden er længere end du havde forventet er det ikke værre end at du kan annullere ordren ved os.
Det er vigtigt at du tjekker din ordrebekræftelse, hvis du er i tvivl om noget så kontakt os venligst, du kan omkostningsfrit fortryde eller ændre bestillingen op til 2 dage efter at leveringstiden er oplyst. Hvis din bestilling indeholder varer som ikke er lagervarer men derimod varer som skal bestilles/produceres, vil eventuelle omkostninger i forbindelse med fragt og håndtering blive forholdt dig, typisk er vil dette være 20% af varens pris dog minimum kr. 500,-

Fortrydelse efter modtagelse
Ved fortrydelse efter modtagelse af boligtilbehør, skal du selv sørge for og betale returforsendelsen. Varen skal returneres indenfor 14 dage efter modtagelse i den originale og ubeskadiget emballage. Ansvaret for varen er på købers side til vi modtager pakken, benyt GLS og gem din kvittering så track ´n trace er muligt.
Ved returnering af møbler kan du vælge at benytte vores fragtpartner, prisen vil typisk være 1.000,- til 2.000,- for returfragt af møbler.
Hvis du ønsker at benytte vores fragtpartner er det vigtigt at varerne er pakket som du modtog dem i original emballage og tapet med klar tape. Hvis du benytter egen fragtmand eller selv returnerer har du som afsender ansvaret for varen til vi modtager og godkender varens stand, der vil her være et håndteringsgebyr på kr. 200,- samme gebyr er gældende hvis ikke varen afhentes i den valgte pakkeshop inden udløb af tidsfrist på afhentning.
Returadresse: Ndr. Ringvej 3, 6950 Ringkøbing
Kontakt os inden returnering pr. mail: info@bolighuset.dk og vedlæg venligst en kopi af din bestillingsseddel sammen med varen.

Ikke omfattet af fuld returret
Varer som du har samlet eller er taget i brug, varer som er produceret efter bestillingen fra dig (møbler med leveringstid).
Ved returnering af varer som ikke er en lagervare eller som er blevet samlet, blevet brugt eller har beskadiget emballage, vurderer vi værditabet og udbetaler derefter ny salgspris fratrukket de omkostninger som der er forbundet med gensalget, returvarer vil oftest blive solgt som udstillingsmodel til ca. 50% af normalprisen. Du skal derfor forvente en tilbagebetaling på ca. halvdelen af det oprindelige købsbeløb.
Af hygiejne-mæssige årsager tager vi ikke dyner og hovedpuder retur hvis emballagen er brudt.

KUNDESERVICE


Vedr. tvivlsspørgsmål så ret henvendelse til info@bolighuset.dk eller telefon 72 31 20 20.
Vi håber du synes godt om vores service - vi glæder os til at give dig en god oplevelse som kunde hos os!

Priserne er netto kontant inkl. 25% moms. Forbehold for udsolgte varer, svigtende leverancer, devaluering af den danske krone, afgiftsforhøjelser, prissætningsfejl, tastefejl og tekniske fejl.
Vi henviser i øvrigt til gældende EU lovgivning http://ec.europa.eu/consumers/odr/

GAVEKORT

Alle udstedte gavekort er gyldige i 5 år fra købsdato. Gavekort købt på Bolighuset.dk kan også benyttes vores butik i Ringkøbing.

COOKIES