Som forbruger har du ifølge købeloven 2 års reklamationsret, dette gælder selvfølgelig også hos os. Dette gælder uanset om du har købt i vores fysiske butik eller online på bolighuset.dk
Det er vigtigt, at du beholder den originale emballage, hvis du opdager fejl og mangler ved levering af din vare. Hvis dette ikke sker, kan muligheden for at få vurderet sagen hos transportfirmaet bortfalde. Ved levering af din vare, tjek da emballagen grundigt for trykmærker eller brud og kvitter med forbehold hvis du er det mindste i tvivl om varens stand.
Er din vare beskadiget eller defekt følg da nedenstående anvisning.
Send mail til
info@bolighuset.dk med:
•Telefonnummer.:
•Bestillingsnummer.:
•Hvilken vare drejer det sig om?
•Beskrivelse af reklamationen
•Vedhæft mindst 3 billeder af varen:
•1 billede af varens emballage
•1 billede af hele møblet
•1 billede af reklamation på nært hold
•1 billede af reklamation på 1 meters afstand
•Hvis reklamationen bedre kan vises på video, kan den også medsendes.
Disse oplysninger sendes til: info@bolighuset.dkMisvedligehold eller uhensigtsmæssig brug af varen er ikke dækket af købeloven.
Mange af vores varer er lavet af naturmaterialer, såsom læder eller træ. Disse kræver vedligeholdelse og pleje af forskellig art da det forlænger varens levetid og er påkrævet da misvedligeholdelse ikke er dækket af reklamationsretten. I tvivl om hvordan du plejer netop dit produkt, så kontakt os gerne og vi er behjælpelige med at finde det rette plejeprodukt.
Størstedelen af vores lænestole og sofaer bliver fra producenten monteret med et transportstof. Dette stof har som eneste formål at beskytte møblet mod skidt og støv under transport og er derfor heller ikke lavet i et slidstærkt materiale. Stoffet har ingen betydning eller funktion for møblet og betragtes derfor eller ikke som en reklamation, hvis dette er brudt eller revnet.
Vores møbler er ikke fremstillet til erhvervsbrug og er derfor ikke omfattet af reklamationsretten, hvis møblerne bruges til dette formål.